Upptäcker du ett fel som du bedömer som akut ska du ringa kontoret på 08-663 87 00 under kontorstid 09:00-17:00.
Vid andra tider se nummer som finns anslagna på fastighetens entrétavla.
Du kan även anmäla ett fel genom att skicka ett mejl till
info@rundblomfastigheter.se
I de flesta av våra lokaler har vi indraget fiber/bredband från Telia, Tele2 eller IP-Only. Vänligen hör med respektive leverantör för att komma igång med er uppkoppling.
Varje lokalhyresgäst tecknar sitt eget el-abonnemang. För att undvika att lokalen blir strömlös så se till att teckna innan inflytt.
Du är skyldig att kontakta oss snarast om det inträffar ett fel eller en skada i lokalen så att skadan inte förvärras. Felanmälan för alla våra fastigheter kan göras per telefon till 08-6638700 eller via mejl till info@rundblomfastigheter.se
Vi anlitar extern trädgårdshjälp vid behov. Det är viktigt att ni själva håller snyggt efter er för allas trivsel. Särskilt viktigt i fastighetens utemiljöer är att ni inte lämnar matrester i någon form, eller matar fåglar, detta då det kan locka till sig möss och råttor.
Hyran betalas i förskott, senast sista vardagen före varje kalendermånads/kalenderkvartals utgång. Var noga med att betala hyran i tid, att betala rätt summa samt att ange rätt OCR-nummer för perioden. Vid försenad inbetalning kommer påminnelseavgift debiteras. Får du ingen hyresavi från oss – kontakta oss direkt. Även om du ej fått din hyresavi är du skyldig att betala hyran. Man kan enkelt ansöka om autogiro hos oss genom att gå till fliken ”blanketter” och ladda ner en autogiroblankett som du efter ifyllnad skickar till oss per post till: Rundblom Fastigheter, Bredgränd 2, 111 30, Stockholm.
Lokalen är uthyrd för den verksamhet som angivits i kontraktet under ”Lokalens skick och användning”. Ändring av verksamheten och därmed användningen av lokalen får inte ändras under kontraktstiden om inte hyresvärden ger sitt godkännande.
Varje lokalhyresgäst förses med minst 2 exemplar av nycklar till lokalen och eventuella allmänna utrymmen. Skulle det behövas fler kopior så hör av er till oss via mejl till info@rundblomfastigheter.se Vill lokalhyresgästen byta låsanordning så bekostas det av hyresgästen, tänk dock på att låset måste vara godkänt för försäkring av lokalen.
Lokalhyresgästen måste ha tillstånd av hyresvärden för att få sätta upp skylt på fasaden. Tillstånd från hyresvärden gäller även uteservering. Tänk på att kommunen kräver bygglov för uteservering.
Hushållssopor slängs i sopnedkast i trapphus eller i sopkärl på gård/utanför fastigheten. En del fastigheter har grov-soprum/grov-sopkärl och här slängs endast rena grovsopor, med andra ord INTE hushållsavfall eller farligt avfall. Avfall som släpps ned i sopnedkast eller i soppåsar i soprummet ska vara inlagt i påse eller paket av lämplig storlek och beskaffenhet samt vara väl tillslutet. Har ni nyckel till sopskåpet och tappat bort densamma MÅSTE ni ringa till kontoret. Vi har oftast en kopia som hyresgästen sedan debiteras för.För de fall det inte finns grov-soprum kan man istället lämna avfallet på någon av stadens fem återvinningscentraler, se: www.stockholm.se/avc Det är förbjudet att ställa sopor utanför sopskåpen.
Det är strikt förbjudet att ställa saker i trapphus eller allmänna utrymmen som inte ska vara där. Detta försvårar framkomligheten och i vissa fall utgör detta en brandfara. Finner vi saker i trapphuset har vi rätt att plocka bort dessa.